9, 10 en 11ecember; Picton- Wellington-Singapore

11 december 2017 - Singapore, Singapore

Lieve lezers,

Het aftellen is een feit. 9 december vertrekken we richting Picton. We rijden nog een extra rondje door de bergen om in Picton te eindigen. We zien de ferry net aankomen en verbazen ons over de grootte van het schip. Toch iets groter dan de Teso naar Texel😉. De huurauto kunnen we ter plaatse inleveren. Goed geregeld allemaal. We zullen onze Nissan missen. Op de boot mooi plekje bij het raam. Prachtig uitzicht op de fjorden terwijl we het Zuidereiland verlaten. Met ook pijn in het hart. We hebben zo’n mooie tijd gehad met ook nog prachtig weer. De overtocht duurt een uur of 3. Eindpunt is Wellington op het Noordereiland. Een grote stad na al de natuur. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat minder vind. Ik begrijp de reden omdat we vanaf Wellington terug vliegen. We komen in een groot hotel, kleine kamer. Warm en onpersoonlijk en na al onze andere ervaringen valt dit tegen. 10 december verkennen we de stad wat. Op zich prima allemaal. In de avond richting het vliegveld. De eerste vlucht start; 3 uur naar Australië voor een tussenlanding. Het is helder dus prachtig afscheid en zoals Frank Boeijen zegt; met zout in m'n ogen... 😥

We moeten het vliegtuig uit en 1,5 uur wortel schieten terwijl het nacht is. Weer erin met heel veel mensen. Paar slaappillen en gelukkig uurtje of 4 geslapen. Landen in Singapore plaatselijke tijd 4 uur. In totaal 12 uur gevlogen. Nu een lange dag. Een nacht al kwijt zeg maar. Beetje hangen, zwembad. Dat was heerlijk met een graad of 32. Foto’s van sneeuw in Nederland. En wij hangen verder. Met een bus door de stad; gratis dus wij mee. Nou dat was 'm niet, wat een kleuterschool gedoe. We ontsnappen uit de groep. Bakkie koffie. En ja hoor we zijn al vermist. Met priemende ogen krijgt Inge een wijze les. Ik ren op m'n slippertjes mee naar de bus. Nou toch nog gelachen! En weer wachten. Eten. Wachten.

Dus nu zit ik nog steeds te wachten. Over 2,5 uur de lucht in. Landen in Amsterdam rond 7 geloof ik. na 14 uur vliegen. En de vraag of er niet een hoop gedoe is op Schiphol. We zien wel. Het is een lange reis met veel tijd- en klimaatverschil. Maar thuis wachten lieve mensen op me. Ik wil naar huis nu. Het is genoeg geweest. Wat een reis! Wat een ervaring! Stil van...

Hoe het verder gaat? Geen idee wat het met me doet als ik thuis ben. Ik denk toch nog heel veel verwerken. Opnieuw beleven. Met warme gevoelens. Het zal koud zijn. Maar weer lekker met m'n maatje in bed. De kinderen. Alle anderen mensen om me heen. Fijn dat er mensen waren die Jan hebben geholpen of aan hem gedacht hebben. En kerst komt eraan. Een nieuw jaar. Bedankt voor het lezen van de verhalen van een gelukkig mens.

DROMEN-DOEN-NU

Liefs Gon

1. Berdie:
    😍😊😘
  2. Jan Swets:
    11 december 2017
    Het is je allemaal gegund schat deze reis met al mooie dingen die je heb mogen zien en ervaren . Ook ik en de kinderen zullen weer blij zijn als je weer thuis bent. Goede reis en tot morgen xxxx
  3. Annemiek:
    11 december 2017
    Ik hoop je ook snel weer te zien! Nog een paar uurtjes toch? Je weet wat Lieke zegt ervan hè...Italië is veel verder met de caravan 😂
  4. Irene:
    11 december 2017
    Een hele goede terugvlucht ! Hopelijk hier geen problemen want er ligt heel veel sneeuw ! Geniet van je weerzin met Jan, Jelle en Gitte ! Ze zullen heel blij zijn jou weer thuis te hebben ! En dan heel veel vertellen, verwerken, fotoboek maken (?) en heel veel nagenieten ! Tot snel !!
  5. Mollinkjes:
    Goede terug vlucht
    Genoten van je reisverhalen
    Tot binnenkort
  6. Arina Blom:
    Goede thuisreis toegewenst.
    Geniet van het weerzien van elkaar!!! je hebt een hoop te vertellen van jullie prachtige reis.
    Bedankt voor het lezen van jullie verhalen.

Lieve groet van Ron en Arina
  7. Monica Halewijn:
    11 december 2017
    Een hele fijne veilige terug reis. Blij dat je weer terug komt/bent. K hoop snel bij te kletsen. Een fijn eeerzien met Jan Jelke en Gitte en al je dierbaren. Bedankt voor de verhalen en foto's. Net of ik er bij was😉. Wel stiekem een beetje jaloers. Wat een prachtige ervaring. Tot snel💋
  8. Gerrit en Loes:
    11 december 2017
    Gonda ook wij bedanken je voor de leuke verhalen en prachtige foto’s, zo konden we een beetje meereizen.
    Het is een ervaring die je nooit meer zal vergeten en waar je vast nog heel erg vol van zit.
    Nu weer acclimatiseren in het winterse Nederland, maar nu wel met de liefde én warmte van Jan, Jelle en Gitte om je heen.
    Tot gauw 💋💋
  9. Nelleke Verbeek- Groot Enzerink:
    11 december 2017
    Ik hoop dat jullie vliegtuig intussen geland is.
    Leuk om Inge (en jou op de achtergrond) nog gesproken te hebben afgelopen weekend.
    Helaas was het vandaag geen optie om naar Schiphol af te reizen, hoe leuk dat ook geweest zou zijn..maar tja werk aan de winkel, daarnaast niet verstandig om met dit weer te reizen op het moment het niet moet.
    Geniet ook weer van de mooie dingen om je heen, maar dat komt vast goed!
  10. Marieke Deest:
    11 december 2017
    goede vlucht en behouden thuiskomst!
    Kan niet wachten om je verhalen te horen maar...
    vooral om je te zien!
    dikke kus Marieke
  11. Anita Duijzer:
    11 december 2017
    Nog een goede reis er staan vast mensen voor je klaar die je heel graag willen zien je gezin een mooi dag morgen met elkaar
  12. Arie de Joode:
    12 december 2017
    Toch fijn weer naar Jan en de kinderen