1, 2 en 3 december, Arrowtown

3 december 2017 - Arrowtown, Nieuw-Zeeland

Hoi lezers,

Tijd voor een update. De afgelopen dagen zijn we in Arrowtown gebleven. Prima om even wat rust te hebben. Maar toch nog van alles gezien.

Vrijdag 1 december hebben we Queenstown bezocht. Prachtige stad, jullie hebben de foto’s al kunnen zien. Het meer, park, heerlijke lunch, winkels en de uitleg van Marco was top. IJsje van Patagonia, lekkerste ijs inderdaad Serena. ‘s Avonds uit eten met Marco en Craig. In de tuin van een restaurant in ons zondagse jurkje. Hakken aan. Heerlijk. En live theater. Er was een lunch in het dorp geweest voor veel mensen. Een glaasje wijn zat er dus al in, wel meer als eentje. Keurige vrouwen die ladderzat waren. Ze konden niet meer op hun benen staan. Schijnbaar is het nogal eens dat ze geen slipje aan hebben. Prima, maar als je dan over de tafel gaat liggen... Vul maar in. Dus het werd snel fris in Arrowtown... Zaterdag 2 december naar Grenorghy. Wat een paradijs. De tocht erheen door de bergen en dan het dorpje met adembenemende natuur. Ook hier hebben jullie de foto’s van gezien. Kip van de bbq bij de mannen in de tuin. Heerlijk. Zondag bezoeken we de boerenmarkt. Leuk om te zien hoe Marco dit heeft opgezet. Alles voor een etentje is er te vinden. En wederom de rust en vriendelijke mensen. Een kerkje bezocht; hoor ik een kerstlied in het Nederlands. 'De herdertjes lagen bij nachte'. Wederom raakt me dit moment. Een vriendin van Marco start een B&B. Daar gaan we kijken. Prachtig huis en zo smaakvol. Leuk gesprek over styling van een huis van Rivièra Maison tot kalkverf. Dus helemaal in m'n nopjes. Zo leuk om bij inwoners te komen en maar geboekt voor over een paar jaar. Dus Jan sparen maar. Nog naar een wijnproeverij. Even gekeken bij de brug van het bungeejumpen. Even twijfel om het te doen. De prijs was echter hoog voor een sprong dus toch maar niet. Laatste avond eten bij de mannen. Langs de rivier gelopen met Craig en over van alles gepraat. Dan afscheid en ik vind het zo jammer. Zo gastvrij en gezellig. Privélesje pilatus, Lieve kat Henk. Moest echt even slikken bij vertrek.

Morgen een lange autorit naar de Franz Josef. Laatste volle week gaat in. En het blijft maar mooi en weer mooier. Prachtig weer. Jullie zitten in de kou en het is donker. Nog maar even genieten en dan weer naar Jan en de kinderen. 😊

Tot snel! Gon

1. Jan Swets:
    4 december 2017
    Wat een belevenis en mooie foto's maar toch zal ik en de kinderen blij zijn als je weer terug bent

Groetjes
    Jan
  2. Berdie:
    4 december 2017
    Wat een enorme belevenis om vanuit ons koude kikkerlandje te mogen meegenieten van je prachtige verhalen en je keigave foto’s! Ben je al aan ‘t sparen Jan ;-) Veel liefs 😘 en geniet er nog van!!!
  3. Elvira:
    4 december 2017
    🐓🐓~vel van je mooie verhalen, je prachtige foto's en de kou hier! Geniet volop van de laatste dagen daar en koester alle geweldig mooie herinneringen!