21 en 22 november Akaroa

22 november 2017 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Hoi lezers,

Nieuwe update vanuit een zonnig Akaroa. Eerst de huurauto opgehaald in Christchurch na een Engels ontbijt.Geheel gepast bij ons een knappe spiksplinternieuwe Nissan. Inge begint met rijden; links van de weg. Een prachtige route door de natuur. Lunch in de bergen; pizza uit houtgestookte oven. Dan door naar Akaroa. We treffen een prachtige cottage tegen de berg. Uitzicht op de haven. Inge is fit maar ik ben erg brak: midden in de nacht wakker en geen oog meer dicht gedaan. Lange reis en tijdverschil als oorzaak. Rustig aan dus maar. Lekker vis gegeten in een bistro en op tijd naar bed gegaan.

Wakker worden midden in de natuur. Stilte. De zon komt op en de haven in zicht vanuit bed. Koffie op bed. Rust. Gelukkig goed geslapen. Om half 3 in de haven voor de boottocht naar de Hector dolfijnen. Privétocht met schipper, wat een bijzondere man. Voor Jelle; op een van origine reddingsboot. Wat ik daar gezien heb kan ik niet met woorden omschrijven. De zee, de natuur, dolfijnen, zeehonden, pinguïns, vogels, haven, baai, de lucht, de stilte.... ik ben diep geraakt door deze ervaring. Tranen van geluk als de vele dolfijnen om ons heen zwemen. Overal zijn ze. Kan ze bijna aanraken. Ik kan ze horen. Een gevoel van intens geluk en dankbaarheid. Ook voor Inge die me mee neemt als onervaren reiziger. Nogmaals geen woorden...

We besluiten om in de cottage te eten. We gaan de haard aan maken. Alle indrukken een plaats geven. Ja ja het is gelukt om me stil te krijgen, 19000 km van huis.

Morgen vertrekken we naar Dunedin. Ongeveer 500 km rijden. Tot later.