23 en 24 november Dunedin

24 november 2017 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Goedemorgen Nederland!

Tijd voor een nieuwe update vanuit een supertrendy hotel in Dunedin. Achter een Apple computer in de lobby van het hotel is er ruimte om dit verhaal te schrijven. Veel handiger dan mijn iPhone. Hij is wel groot die iPhone maar toch te klein om op te typen. Helaas speelt mijn acceptatie voor een leesbril ook een rol...Het hotel ligt aan de oceaan van het zuidoosten van Nieuw Zeeland. Eigenlijk is het net buiten Dunendin, namelijk St Claire.

Gister, 23 november, hebben we onze lodge in Akaroa verlaten nadat we de avond ervoor de haard hadden opgestookt en een eigengemaakt potje macaroni hebben gegeten. Ja ja, we letten ook op kleintjes. Het weer is dan prachtig en met enige weemoed verlaten we deze plaats. Het uitzicht is zo prachtig over de berg en de haven; waar we ons fisherman friend moment hebben gehad samen met de Hector dolfijnen. Onvergetelijk!!!

Een reis van ongeveer 500 km naar Dunedin. Na een aantal kilometers begin ik met rijden. Mijn volle concentratie nodig i.v.m. het links rijden. Het is echt een hele vreemde gewaarwording. Prachtig landschap onderweg en rond 13.45 uur arriveren we bij Fleurs place voor de lunch. Wat een locatie en wat een heerlijke sfeer. We nemen de vis van de dag; 4 verschillende soorten op groenten en aardappels. En dat overtreft alle verwachtingen. Wat een smaaksensatie!

Dan naar de Moeraki boulers: bollen op het strand ontstaan door de natuur. Leuk om te zien maar dat is het dan ook wel. Inmiddels begint het mistig te worden, dus we gaan door naar Dunedin. Daar aangekomen is het koud en winderig. Maar dan nog is de oceaan geweldig. Een snelle douche en in het hotel eten we vis. Ook weer voortreffelijk. Helaas weer een korte nacht omdat ik rond 4 uur wakker ben en nauwelijks meer slaap. Nog steeds niet in het goede ritme.

Op naar Dunedin vor een stadswandeling. Bezoek aan een fantastische bloemenwinkel met pioenrozen die zo mooi zijn. Door naar het kasteel van Dunedin. Onverwacht komen we op een plaats waar de oceaan zichtbaar is. Puur natuur waar de pinguïns en zeehonden nog vrij leven. Echt een prachtige plaats. De kasteeltuinen bezocht en op naar het hotel. Vanavond eten bij een leuke zaak hier om de hoek. Morgen weer een autotocht verder naar het zuiden en onder andere de Catlins. Weer heel veel natuur.

Het is heel veel nieuwe indrukken. Het is voor mij compleet nieuw. Niet te geloven dat ik dit mee mag maken. 19.000 km van huis. Fantastisch dat we kunnen videobellen met thuis. Want het is toch wel jammer dat thuis er niet bij is. Als jullie in bed liggen beleven wij van alles. Het is hier lente. Nieuw blad aan de bomen. Bloemen en asperges. Mooi weer. Amazing...

Tot over een paar dagen maar weer. En ik vind het leuk als je een reactie achterlaat want ik heb geen idee wie dit allemaal leest.

Doei, Gon

1. Jan Swets:
    24 november 2017
    Jullie zien wel hele mooie dingen zeg. Echt gaaf dat jullie dit mee mogen maken. Op naar nog meer bijzondere bezienswaardigheden.
  2. Annemiek:
    24 november 2017
    De volgende keer wil ik mee hoor Inge! Elke keer een beetje jaloers....maar wel heel leuk als ik weer zie dat er een nieuw reisverslag is geschreven...geniet ik ook weer een beetje mee!
  3. Irene:
    24 november 2017
    Geweldige reis ! Heel leuk om jullie verhalen te lezen ! Ook voor jullie zelf als jullie weer terug zijn. Na 3 weken heb je zoveel meegemaakt ..... Blijven genieten en veel fotoherinneringen maken ! Groetjes uit het regen- en stormachtige Nederland.
  4. Mollinkjes:
    24 november 2017
    Super leuk om je verhalen te lezen; ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers.
    Maak ik gun het je en het gevoel dat je er intens van geniet en dat moet je doen.
    Heel veel liefs van de Mollinkjes
  5. Perry:
    24 november 2017
    Als ik een momentje niets te doen Heb dan lees ik je reislogger.(genoeg tijd ervoor dus) erg leuk om hier alles mee te mogen maken en onvoorstelbaar hoe mooi het bij jullie is.
  6. Marieke Deest:
    Ha Gon,

Wat leuk om (op de afstand van 19.000 km) toch een beetje mee te krijgen van jou bijzondere reis...
    Leuk om te lezen!!
    Hier is alles in sinterklaas/kerstsfeer al neemt kerst steeds meer de overhand..
    Het filmpje van de dolfijnen is ons gezin door geweest, echt zo gaaf.

Soms moet je dromen over wat je gaat doen....
    En soms moet je doen waar je over droomt, dat doe jij!!
    Wat een ongelofelijke mooie kans!
    liefs Marieke, Henk en de ugli's :)
  7. Anita Duijzer:
    24 november 2017
    He Gonda leuk om een indruk te krijgen om wat jullie daar doen 1 ding is zeker das genieten

Groet Anita
  8. Clazina:
    24 november 2017
    Hé Gonda, wat een leuke verhalen en ontzettend mooie foto’s! Wat een mooi natuur, stil van te worden! Geniet ervan en op naar het avontuur! Ahoy maatje😊
  9. Diane van Straten:
    Hoi Gonda,

Ook ik lees en kijk mee hoor! Ik ben alleen niet zo goed als jij in het schrijven van een stukje...Maar heel leuk om je te volgen, prachtige foto's, heel veel contrasten, moderne gebouwen in de stad en stranden en landschappen die zo uit een film komen. Geniet ervan! Zoals ik het lees lukt dat goed! En goed uitkijken met die auto aan de "verkeerde" kant van de weg!

Groetjes! Diane
  10. Nelleke Verbeek- Groot Enzerink:
    Dag Gonda en Inge,

Jullie reisverslagen met veel plezier gelezen.
    Zoals jullie wellicht weten zijn wij altijd al behoorlijk reislustig geweest en nog. Hoe vaker je reist des te meer overeenkomsten je zult ontdekken.
    De natuur kan overweldigend zijn. Er is veel bijzonders op deze aardbol te bezichtigen. Ieder land ruikt anders...de geur van Afrika is bijvoorbeeld anders dan die van Amerika, dat zal bij jullie niet anders zijn, vraag maar aan Inge.
    Blijf vooral links rijden....dan weet je dat jullie vakantie nog niet voorbij is.

Hartelijke groet,

Nelleke
  11. Nancy Broeksteeg:
    25 november 2017
    Hoi Gonda , leuk om te zien en lezen wat je allemaal meemaakt daar aan de andere kant van de wereld! Geniet van deze bijzondere tijd!!!
    Groetjes Nancy🌹
  12. Marjoke romijn:
    2 december 2017
    Wat een geweldige dingen zien jullie, en maken jullie mee, door je mannier van vertellen beleef je het zelf in gedachten een beetje mee.. liefs marjoke 🌺