25 en 26 november The Catlins

26 november 2017 - Kaka Point, Nieuw-Zeeland

Hoi Hoi,

Hoe is het in koud Nederland? Hier in Kaka Point is het rond de 20 graden met een frisse wind. Paar druppels regen gezien. Onder een dik Nieuw Zeelands dekbed met uitzicht op de Pacific Ocean. Ow maar we klagen niet hoor....

Gister vanuit Dunedin naar het gebied The Catlins gereden. De ruige kustlijn, watervallen, groene weides, pinguïns, zeeleeuwen en nog zoveel meer. We verblijven in Kaka Point, vanuit Dunedin, het begin van dit prachtige gebied. En voor mij als liefhebber van de zee liefde op het eerste gezicht! Prachtig huisje met uitzicht op de oceaan. Leuke styling dus ik voel me thuis. We nemen een cappuccino aan t strand waarna we gaan touren. Eerst de pinguïns proberen te spotten in een hut met uitzicht op de baai. En al heel snel komen ze uit zee. Tot 4x gezien. Geweldig die waggelende beestjes op weg naar hun nest. De yellow eye pinguïn met uitsterven bedreigd. En ze lopen gewoon voor mijn ogen rond. Wederom is deze stuiterbal stil en ligt een uur in een hut te kijken. Door naar Nugget Point; de vuurtoren met de baai. Prachtig lopen met de oceaan om ons heen. De zeeleeuw  hoor je grommen in de baai. Je ziet hem in het heldere water ronddraaien. Prachtig!

Vandaag wakker worden met het geluid van de zee. Ontbijt op het terras. En weer touren. Beetje zweten op de kiezelwegen naar Cannibel bay. Ankie je zou er wat van krijgen, haha. En dan een adembenemende baai. En er ligt een heerlijk dikke zeeleeuw op strand te rollen. Heel stil gaan zitten. Vliegen op z'n neus, z'n snorharen trillen. Rollen en zand omhoog gooien op z'n lijf. Weer geluk zeg! Verder touren naar de waterval; Parakaunui falls. Ruige bergen en land. Donker pad naar beneden. Zo anders dan de zee maar ook zo mooi. Op naar de Cathedral caves totdat we daar een busje in de berm zien liggen. Steile weg en eraf gevallen. Nou dan zijn we genezen. Lekker terug naar Kaka Point. Flesje wijn mee, en zelf koken. Gister al heerlijke bbq op ons terras en dat is zo goed bevallen dat we er weer voor gaan.

Morgen op naar Te Anau. Kan t nog mooier? Schijnbaar wel. Ik kan er uren over schrijven. Vol van nieuwe indrukken. Zo’n ander leven. Geluk voelen in alle momenten. Alleen lieve Jan, je zou erbij moeten zijn. Ik mis jou en de kinderen. Maar wat een uitkomst dat videobellen!  Ik ben je dankbaar dat je me hebt laten gaan. Deze reis is de beste therapie die ik maar kon volgen. Kost een paar centen maar dan heb je wat! En natuurlijk Inge mijn persoonlijke gids.

Doei doei lezers, Gon

1. Marco:
    26 november 2017
    Ha Gonda, wat leuk om je verhalen vanuit Nieuw-Zeeland te lezen. Ik ben benieuwd wat je van Doubtful Sound gaat vinden. Ik denk dat je dan wel 7 uur stil bent ;). En dan natuurlijk het rustpunt in Arrowtown. Wij noemen dit ons paradijs; je zult het zelf wel zien. Geniet ervan en tot over een paar dagen.
  2. Jan Swets:
    26 november 2017
    Niet teveel indrukken op doen schat anders wil je niet meer naar huis
  3. Mollinkjes:
    26 november 2017
    Jee, zelfs wij worden er stil van als we je verhalen lezen.
    Natuur kan zo machtig mooi zijn en het is zo echt en levendig.
    Geniet er maar van.
  4. Marieke:
    27 november 2017
    Wat een onwijs leuke verhalen om te lezen!
    Als jij steeds zo makkelijk stil te krijgen bent daar moet het wel heel veel indruk maken!
    Geniet van alle mooie momenten!
  5. Denise Geurtsen:
    Lieve Gon,
    Eindelijk even een moment om je verhalen te lezen! Ik zit met een lach en een traan op mijn gezicht, ik kan me zo goed voorstellen dat je enorm geniet van al het moois om je heen, de natuur kan zo overweldigend zijn! En het is zo mooi om de dieren in het echt voor je te zien, te ruiken en te horen!
    En er is nog maar net een goede week voorbij... kun je nagaan wat je allemaal nog meer voor moois te zien gaat krijgen! "Geniet ervan" hoef ik eigenlijk niet te zeggen, want dat doen jullie!
    Veel liefs, ook aan Inge, Denise
  6. Henk:
    Prachtig Gonda,
    Ik zit ook mee te lezen hoor. Jij kunt mooie reisverhalen schrijven: nieuwe uitdaging? Mooie foto’s ook.
    Liefs, Henk.
  7. Irna de joode:
    27 november 2017
    Super leuk Gonda om je zo te volgen.echt genieten voor jullie.veel plezier.
  8. Arie de Joode:
    27 november 2017
    Hier regent het heel veel vandaag geniet maar lekker zolang het kan.
    Groeten uit Domburg
  9. Berdie:
    27 november 2017
    M’n mond valt iedere keer open van verbazing, wat een gave foto’s en wat een prachtige verhalen! DikkekuslieveGon😘