27 en 28 november Te Anau

28 november 2017 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Hoi lezers,

Nieuwe update vanuit een warm Te Anau. Warm? Bloedheet! Na de frisse wind aan de kust is het hier hoogzomer. Volgens de inwoners lag hier 10 dagen geleden nog sneeuw. Weer een knusse B&B met Engelse uitstraling.

Gister na het ontbijt vertrokken uit Kaka Point. Met enige tegenzin want het was mijn plekje daar! Er lag een poetsdoek en zelf gekookt; bbq 😉. En die ongelofelijke oceaan vanuit mijn stoel en bed te zien. Hier ben je alleen op het strand. Gewoon helemaal alleen! En die kleur, te mooi. De volgende keer ga ik hier een week zitten. Ook omdat er zoveel aan The Catlins te zien is. Het kan toch niet mooier zou je denken. Ja toch wel...

De rit gaat langs de oceaan en dan door de bergen, langs schapen en koeien. We drinken koffie in Riverton. Met uitzicht op zee natuurlijk. Heerlijke cake. Door naar de fjorden. We nemen een toeristische route. Onverharde weg, veel stof, geen mensen. We treffen een mooi meer. Ik test of er zandvlooien zitten. Ja dus! Even wat foto’s en weer verder. We komen bij een bord dat zegt dat we alleen met voorwielaandrijving verder mogen. Hmmm, toch maar terug. Onze Nissan gaat dat niet trekken en ik ook niet. Inge wel hoor! Die had er wel zin in; met de juiste auto dan. We arriveren in Te Anau en dan is het laat in de middag. Bloedheet! Heel druk dorpje. Wat boodschappen gedaan waaronder 6 liter water. Vraagt een man of de motor van de auto gekoeld moet worden, nou wat denk je van onze motor?? We eten een pizza in het dorp en gaan op tijd naar bed; morgen om 7 uur vertrek voor doubtful sound.

Een ontbijt bij de eigenares aan tafel. Heerlijk Engels en we krijgen nog een verse muffin mee in een zakje. Busje komt zo. Oude bus die ons richting het meer brengt. Daar op een boot naar de overkant. Dan in een bus de berg over en op de echte boot die deze fjord ingaat. De kleuren zijn amazing! En ja het zijn eigen gemaakte foto’s, ik weet dat het bijna niet te geloven is. Na een kleine 2 uur bereiken we de oceaan. In de verte zien we de walvissen springen. Hoe uniek. De bultrug walvis. Eerst een hoop geschreeuw van Aziaten, grrrr. Dan stilte. Iedereen is onder de indruk. 2 stuks. T springt, draait, duikt onder, spuit water. Prachtige staart. Foto is moeilijk maar filmpje is erg leuk. Jelle ik zou een moord hebben gedaan voor je toestel! We dobberen er wat rond om dit goed te zien. Op verschillende plaatsen komen ze boven. Dat geluid! En dan denk je alles gehad te hebben. Nee hoor op een rots zitten 3 pinguïns. Geen yellow eye maar de fjordlandkuifpinguïn. En dan ook nog een rots vol zeeleeuwen. Het is toch niet normaal? Gelukkig varen we daarna naar de Sound of Silence in het fjord. Wat een prachtig moment. Nou ik praat niet meer hoor! Komende jaar niet meer...

Terug naar Te Anau. Daar even bijkomen, eten en opmaken voor Arrowtown.

Tot snel!  Gon

1. Jan Swets:
    28 november 2017
    Man wat een mooie beelden
  2. Berdie:
    Inderdaad geen woorden voor 😍
  3. Mollinkjes:
    28 november 2017
    Wat een prachtige natuur en afwisselend.
  4. Annemiek:
    28 november 2017
    Luuk zegt: daar wil ik ook naar toe! XXX
  5. Yvonne Blanken:
    28 november 2017
    Om jaloers op te worden! Wat een pracht!!!
  6. Piet Bouman:
    28 november 2017
    Geweldig, ook wij genieten mee. Goede reis verder. Pa en ma
  7. Gerrit en Loes:
    28 november 2017
    Gonda wat een belevenis, we reizen zo heerlijk met jullie mee en zijn stiekem een beetje jaloers.
    Zuig al het moois maar op en sla het op op je harde schijf😘😘
  8. Arina Blom:
    28 november 2017
    Ook ik ben eindelijk ingelogd ...en ook alles gelezen om mee te genieten van jullie bijzondere verhalen, prachtige natuur en mooie foto's. Fijn dat jullie zo genieten.
  9. Irene:
    28 november 2017
    Geweldig om te lezen en te zien hoe jullie genieten !! Gonda, je hebt het (verre) reis virus ook te pakken !! Volgende keer samen met Jan naar de andere kant van de wereld ?? :) Er is nog zoveel moois te zien !!
    Blijven genieten maar !!
  10. Marja Bouman:
    28 november 2017
    Wauw wat ontzettend mooi allemaal. Heel leuk om steeds weer iets te lezen. Ik heb nog nooit zoveel achter de computer gezeten als de laatste week.
  11. Nelleke Verbeek- Groot Enzerink:
    Ha Gonda,

Pas op hoor met Inge op de onverharde weg......
    Geniet en veel plezier!
  12. Perry:
    Mooie foto,s zeg!
  13. Groet Ina:
    29 november 2017
    Alleen maar wow wow wow!!! Supermooi daar!!!
  14. Marieke:
    29 november 2017
    Mooi Gonda! Wat gaaf die bijzondere beestenboel!! Dat je dat allemaal treft, echt bijzonder!
    Geniet van alle mooie, bijzondere indrukwekkende momenten!! Liefs
  15. Marianne:
    29 november 2017
    Wat leuk om jullie avonturen mee te beleven vanaf de bank. Geniet er maar lekker van! XX
  16. Miriam van Laarhoven:
    30 november 2017
    Wat een avontuur Gon! Heerlijk voor jullie! Geniet ervan hoor!!